sobota, 9 stycznia 2016

Pizza na grubym cieście dla piwoszy

Dzień dobry,

Czasem sobie myślę, że stworzyłam ten blog zamiast przepiśnika:) Jak coś fajnego wpadnie mi w ręcę czy to przepis na fajne ciasto czy przepis na leczniczą miksturę, to zamiast wyciągnąć zeszyt czy właśnie przepiśnik, tworzę nowy post. Nie dla Was:) Dla siebie:) Żeby nie zginął.

Muszę przyznać, że ostatnio naprawdę mam posuchę jeśli idzie o;

1. książki- wszystkie reklamowane mnie rozczarowują:/ "Dziewczyna z pociągu" czy "Bazar złych snów" do kitu.
2. filmy- nie mogłabym żadnego Wam polecić

3. w świecie roślin nie trafiam na kwiat paproci

4. kulinarnia do dzisiaj też leżały i kwiczały jak zakalec w walentynki:/

Alee po nocy przychodzi dzień a po burzy słońce:) I dzisiaj przychodzę z domowej roboty pizzą na grubym cieście:) Poezja! Normalnie pizza hut nie może się jej równać:) Bez zbędnych wstępów przechodzę do meritum.







Składniki:

450 g mąki
łyżeczka soli
trochę przyprawy do pizzy albo prowansalskiej
2 łyżki oliwy z oliwek
100 ml wody (ciepłej)
100 ml piwa (stąd brak w przepisie cukru)
100 ml mleka
paczka drożdży instant (nie trzeba robić rozczynu)

Przygotowanie:

Najpierw suchę mieszamy, potem dolewamy ciepłą wodę zmieszaną z mlekiem, piwo. Zagniatamy i dodajemy oliwy z oliwek. Pieścimy i ugniatamy jeszcze chwilę a potem w ściereczkę i gdzieś gdzie ciepło na 50 minut (albo przynajmniej na 30 ). Po tym czasie wałkujemy na pożądany kształt, nakłuwamy, smarujemy trochę sosem pomidorowym gęstym, farsz co tam chcecie, sypiemy dużo sera (ja mozzarella) i do pieca na 15 minut w temperaturze 260 stopni. Dobra, podam Wam jeszcze przepis na sos, bo widzę te maślane oczka wgapiające się w ekran z błaganiem w oczach;gdzie sos????


Sos (do polania pizzy, zamiast ketchupu)

puszka pomidorów krojonych
2 ząbki czosnku
zioła prowansalskie
trochę oliwy z oliwek

Do garnka pomidory, oliwę, ząbki czosnku przez praskę i zioła. Zagotować, zmiksować i już. Serio, serio, to wszystko:)

Pizza jest świetna, wiem co mówię. Długo szukałam czegoś co mnie zadowoli i wreszcie jest! Spróbujcie a nie pożałujecie.

Smacznego!

Koprówka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

zachowuj się! :)